
Het was een Duitser genaamd Stockmann die in 1840 het handelsmerk Punch registreerde. Vanaf het begin had het echter een sterke focus op de Britse markt. De naam gaat terug naar Mr. Punch, een personage uit een bekende Britse poppenkast uit die tijd. Zelfs vandaag de dag verschijnt de tevreden clown op elke doos van het merk, met een sigaar in de hand.
Tot de revolutie ging het merk door veel verschillende handen. Sinds 1925 vindt de productie plaats in dezelfde fabriek die ook Hoyo de Monterrey-sigaren produceert. Het merk heeft altijd een grote populariteit genoten, vooral op de Britse markt, en dit veranderde niet na de revolutie.
Het ooit omvangrijke portfolio is in de loop der jaren echter sterk verminderd en er worden momenteel nog maar vijf van de in totaal meer dan 40 verschillende formaten geproduceerd. Ter compensatie zijn echter sinds 2005 maar liefst 18 verschillende formaten als Ediciónes Regionales exclusief voor verschillende markten wereldwijd geproduceerd waaronder Regios de Punch.
Voor 2013 kwam Serie D’Oro No. 2 Edición Limitada op de markt, een klassieke Campana, d.w.z. een piramide met een ringmaat van 52 en een lengte van 140 mm.